Zlý alebo žiadny signál

Autor: Nikola Koložová | 18.3.2012 o 14:23 | (upravené 30.3.2012 o 20:28) Karma článku: 1,73 | Prečítané:  415x

Pamätám si časy, keď sme pre posunutú analógovú anténu museli zmobilizovať celú rodinu, aby sa situácia s nefungujúcimi televíznymi kanálmi napravila. Otec šteloval na streche domu, ja som ho z nádvoria usmerňovala a mama prepínala programy. Predstava, že po zavedení digitálneho systému riešenie technických porúch bude v rukách na slovo vzatých odborníkov, znela lákavo. Situácie po prechode na nový spôsob vysielania ukázali, že nie je všetko zlato, čo sa blyští.

Nová generácia si na technologické výdobytky nemusela zvykať, zrodila sa prakticky spolu s digitalizáciou. Starší ľudia s tým majú väčší problém, čo je prirodzený dôsledok toho, že novodobé médiá sú pre nich svet nový a neobjasnený. Učiť sa za chodu je príliš hrboľatá cesta na to, aby éru digitánych médií zvládali sami bez pomoci.

Ukážkovým príkladom môže byť porucha DVB-t prijímača. Reálny prípad zo života: pán vo veku okolo sedemdesiatky zapne televízor a na obrazovke sa objaví chybové hlásenie zlý alebo žiadny signál. Televíziu sleduje každý večer a chce, aby sa chyba napravila čo najskôr, ale nápis na obrazovke mu nič nehovorí a nevie, čo si počať. Čo v tomto prípade urobí? Zavolá mladšiemu príslušníkovi rodiny v nádeji, že mu pomôže. Ten samozrejme podľa opísaného problému vie, o čo ide, ale je v práci, takže sa situácu snaží vyriešiť nadiaľku cez telefón. Zavolá call centrum poskytovateľa a stav nahlási. A tu je kameň úrazu, pretože operátorka potrebuje základné údaje o prijímači, aby mohla ďalej navigovať používateľa. Komunikácia teda zlyháva a nespokojný pán si musí na vybavenie počkať.

V lepšom prípade si informácie o prijímači vedia seniori nájsť sami, ale nie každý je v týchto záležitostiach zručný. Vytiahnite koaxiálny kábel, nadiktujte číslo SMART karty, skontrolujte konzolu... Pre seniorov sú tieto názvy zväčša španielska dedina, a tak nasleduje dlhý telefonát s operátorkou, ktorá sa im snaží vysvetliť slovo po slove. Ak sa v prijímači nezistí porucha, dá sa nedostatok odstrániť aj bez návštevy technika. Nebolo by však jednoduchšie posielať k starším používateľom odborníka hneď, aby sa na poruchu pozrel osobne?

Riešenie vád cez "mediátora" v osobe mladšieho člena rodiny sa obvykle o dosť predlžuje. Poskytovateľ by sa prostredníctvom zavedenia pohotovejšej reakcie vyhol zdĺhavému vybavovaniu a opakovaným volaniam a získal by spokojnejších zákazníkov. Postoj starších ľudí by bol zároveň pozitívnejší a neľakali by sa hneď i pri menšej chybe v systéme. Ak sa obzriem späť, myslím, že niet nad rodinnú súdržnosť, ak chceme starým rodičom pomôcť sfunkčniť nefungujúce televízne kanály pre zlý alebo žiadny signál...

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Odhalila kauzu slovenského predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala momentálne najznámejšia slovenská whistleblowerka, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

DOMOV

Voliči chcú odchod Kaliňáka a Fica z Bonaparte. Smer bude padať ďalej

V Prešove bude Smer v najhoršej kondícii.

SVET

Pozrite si, ako za dva roky zničila vojna Donecké letisko

Miesto bojov medzi proruskými separatistami a ukrajinskou armádou.


Už ste čítali?