reklama

Mediálne popoludnie

Mám rada kreatívne úlohy a výnimkou nebolo ani vytvorenie projektu mediálnej výchovy. Dala som sa do práce, načrtla som hlavnú osnovu podľa mojej predstavy a nakoniec vznikol plán s popoludňajším programom pre študentov stredných škôl. Kľúčovou témou stretnutia je mediálna manipulácia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (2)

Spočiatku som sa popri hlavnej pracovnej činnosti chcela venovať výučbe mediálnej výchovy ako krúžkového predmetu, ale čas mi nedovoľuje, aby som sa sústavne z týždňa na týždeň pripravovala na hodiny a vymýšľala aktivity. Jednorazové stretnutie by som však hravo a s radosťou zvládla.

O čo ide?

V podstate ide o moju školskú seminárnu prácu, v ktorej som mohla pustiť uzdu fantázii, ale i napriek tomu som sa snažila vytvoriť niečo, čo by nebolo ďaleko od reality a najmä, aby som projekt mohla uplatniť aj v praxi. Teórie majú študenti na odborných školách a hlavne v gymnáziách viac ako dosť, tak prečo im neponúknuť užitočné informácie v praktickej podobe? Učitelia slovenského jazyka a literatúry, náboženstva, etiky, náuky o spoločnosti nemajú čas ani priestor na odučenie prierezovej témy mediálna výchova, a preto sa problematika vo výučbe zanedbáva. A pritom je to nielen veľmi atraktívna záležitosť, ale aj užitočná pre rozvíjanie schopnosti selekcie mediálnych obsahov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tematiku mediálnej výchovy by som chcela dať do pohybu prostredníctvom zážitkovej tvorivej dielne Mediálne popoludnie. Stretnutie by bolo určené pre študentov stredných škôl od 15 do 19 rokov. Viem si predstaviť, že by sa aktivity naraz zúčastnilo 10-15 záujemcov, aby každý z nich dostal priestor na sebarealizáciu. Moje 3 hlavné ciele:

Vzbudiť záujem mladistvých o kritické vnímanie mediálnych obsahov

Poučiť o výstrahách mediálnej manipulácie

Ukázať technické a jazykové prostriedky využívané v elektronických médiách za cieľom manipulovať príjemcu

Aktivity

Všetko, čo by som pri uskutočňovaní projektu potrebovala, je priestor, premietačka a biele plátno. Aby sme sa mali od čoho odraziť, účastníci dostanú na domácu úlohu pozrieť si jednu časť akejkoľvek reality show, spravodajskej a publicistickej relácie. Mediálne popoludnie sa rozdeľuje na tri bloky, pričom v každom z nich ide hlavne o aktívne zapojenie sa študentov do programu. Premietli by sme si reálne odvysielané ukážky v televízii na základe ktorých by sme dospeli k záverom. Priestor by dostali aj študenti na vytvorenie vlastného textového príspevku, ktorý by sme nahrali na záznam a analyzovali by sme ho z hľadiska objektivity a správnej zvukovej realizácie. Konkrétne aktivity sú v projekte, tento materiál slúži na inšpiráciu.

Nikola Koložová

Nikola Koložová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Na jednej lavičke som sa raz dočítala: "Ak sa nudíš, sprav čiarku." A za tým milión čiarok. Mala som chuť priložiť ceruzku k spoločnej tvorbe a odvtedy sa čoraz častejšie venujem písaniu. (nielen čiarok) Zoznam autorových rubrík:  Ľudské teploMediálna výchovaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu