reklama

Životnosť predvolebných reklamných predmetov (glosa)

Nastupujem do autobusu, predo mnou postarší pán v modrej vyšúchanej šiltovke. Môže mať približne osemdesiat, ale športová čiapka s nápadne zvýrazneným číslom 4 ho omladzuje. V podstate je to deň ako každý iný, len som zhodou okolností stretla viac označených ľudí so zakrúžkovanými číslami než obvykle.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Plagáty, bilboardy, city lighty zaplnili ulice mesta a len málokde nachádzame tesne po voľbách voľný reklamný priestor. Usmievajú sa na nás z každého rohu politici a dávajú svojou pózou najavo, že práve oni sú tá správna voľba. Najdlhšie však zotrvávajú pred našimi očami rôzne predmety z predvolebných kampaní. Šnúra na mobilný telefón, pero, reflexné náramky, šálky, farbičky a iné dôležité veci pre náš každodenný život. Kým reklamné letáky už dávno skončili v smetnom koši, taká kuchynská chňapka je aj mesiace po skončení volieb stále spoľahlivou pomôckou.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď dávajú, ber. V našich končinách má tento frazeologizmus vždy aktuálnu hodnotu. Najmä ľudia, ktorým život nedoprial šťastie v peniazoch a žijú z minimálnych prostriedkov, prijímajú predvolebné dary a potešia sa naozaj každej maličkosti. Spomínaná šiltovka na staršom pánovi bola obnosená, obtrhaná, ale tá biela štvorka na nej, tá sa skvie aj dva roky po komunálnych voľbách a ešte stále pripomína bývalého kandidáta na primátora. (Pre istotu sa na bočnej strane čiapky uvádza aj názov webovej stránky uchádzača o hlasy voličov. Overila som si. Portál funguje a na rozdiel od reklamného predmetu, je aktuálny.) Žeby bol dedko skalným voličom štvorky? Faktom je, že pán pochádza zo susednej obce, kde má trvalý pobyt, a tak daného kandidáta nikdy voliť nemohol.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mojej pozornosti neunikli ani držadlá v autobuse, ktoré prezentujú záujemkyňu o miesto poslankyne v parlamente pre rok 2010. Cestujúci používajú pomôcky na udržanie rovnováhy viac ako dva roky a ktovie dokedy sa na ne ešte budú musieť spoliehať. Medzitým prebehli ďalšie voľby do NRSR, ale umelohmotné držadlá s dávno neaktuálnou reklamou visia nad hlavami pasažierov dodnes. Aj z marcových volieb máme pozostatok v podobe reklamných predmetov politických subjektov. Tie budú mať tiež dlhú životnosť, lebo sme sa v čase hospodárskej a ekonomickej krízy naučili používať predmety až do ich opotrebenia. Šetrenie je našou silnou stránkou a je šťastie, že naši verejní činitelia to vedia. A tak je vek propagačných materiálov niekedy starší ako samotné pôsobenie politikov vo funkcii.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V rámci kampaní dávajú kandidáti do obehu čoraz viac predmetov „na bežné užívanie" a míňajú na ne miliardy Eur, a to všetko len kvôli nám, prakticky orientovaným ľuďom. Politickým víťazom tohtoročných parlamentných volieb sa na základe počtu získaných hlasov suverénne stal Smer. Vo svete reklamy vyhráva ten, koho vecičky ostávajú v kolobehu na očiach verejnosti čo najdlhšie s možným účinkom v nasledujúcich voľbách. Či volič - užívateľ zohľadní, alebo je mu úplne ukradnuté, pomôcku s akým zakrúžkovaným číslom používa napríklad pri výbere pekáča z rúry, je už iná téma. A aké ponaučenie nám z toho všetkého vyplýva z hľadiska marketingovej komunikácie politických subjektov? Nie je dôležité vyhrať, ale označkovať a zostať v po(d)vedomí voličov a potenciálnych voličov.

Nikola Koložová

Nikola Koložová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Na jednej lavičke som sa raz dočítala: "Ak sa nudíš, sprav čiarku." A za tým milión čiarok. Mala som chuť priložiť ceruzku k spoločnej tvorbe a odvtedy sa čoraz častejšie venujem písaniu. (nielen čiarok) Zoznam autorových rubrík:  Ľudské teploMediálna výchovaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu