reklama

Práca redaktora v lokálnej televízii

Ešte sa len učím, ako to vo svete žurnalistiky chodí, ale mnoho skúseností v odbore už nazbierané mám. Celý proces redigovania som si osvojovala za chodu a vôbec neľutujem, že začiatky boli ťažké. Práca v lokálnom médiu je dobrá nielen na vybudovanie si základov profesie, ale aj na uvedomenie si vzťahov v spoločnosti danej lokality. A novinár má tento pulz života mesta či regiónu vo svojich príspevkoch hodnoverne odrážať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Rýchla ranná redakčná porada, dohodnutie si termínov s respondentmi, realizácia rozhovorov, to je ešte len začiatok kolobehu dňa. Niekedy je príspevok hotový za dve-tri hodiny, inokedy proces trvá do večera. Ale nie o tom chcem písať...

Celých 5 rokov som bola súčasťou redakcie, s ktorou som absolvovala nahrávanie reportáží z rôznych tematických oblastí. Podávali sme správy cez éter o rozhodnutiach mestského zastupiteľstva, o komunálnych voľbách, o prechode na novú peňažnú menu, oslovovali sme herecké, spevácke, športové talenty a boli sme aj pri tom, keď sa v šachte našiel novorodenec zabalený v igelitovom vrecku. Skrátka, ako tím sme divákom sprostredkovali informácie, ktoré sú hraničnými sekvenciami dejín mesta. Vždy sme stáli blízko ľudí a uskutočňovanie rozhovorov nebola pre nás len formalita. V porovnaní s celoplošnými médiami lokálne médium podáva ucelenejší obraz o dianí v konkrétnej lokalite, a to je dôvod, prečo sa malá mestská televízia teší veľkej obľube svojich verných divákov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nie raz nám v redakcii zazvonil telefón s odozvami, tipmi na spracovanie príspevku či prosbami o nahranie zmeškanej reportáže alebo záznamu z podujatia na DVD nosič. Aby sme divákom vyšli v ústrety, neraz sme zápasili s technikou v tuhých mrazoch, keď sme potrebovali nakrútiť anketu na ulici, zháňali sme úradníkov, predstaviteľov cirkví kvôli ich výpovediam a nie vždy to bolo jednoduché.

Počas mediálnej praxe v lokálnej televízii som mala možnosť spoznať množstvo ľudí z mesta. Viacerí respondenti sa mi dodnes zdravia a spoznávajú ma na ulici. Pamätajú si ma nielen z obrazovky, ale majú v sebe obraz, keď som ráno čo ráno otvárala obrovskú bránu vedúcu k budove, kde sídli štúdio. Vždy som bola v redakcii prvá. To je jediný čas, keď je tam ticho. Dnes mi už vôbec neprekáža, keď kolega strihá, šéfredaktor sa dohaduje s klientmi a zvonku počuť rachot. Ja si popri všetkom polohlasne čítam príspevok. Niekedy si ani nevšimnem, keď sa ku mne niekto prihovorí, lebo sa sústreďujem na tvorbu. Je to jeden z najkrajších pocitov, aké redaktor môže mať .

Nikola Koložová

Nikola Koložová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Na jednej lavičke som sa raz dočítala: "Ak sa nudíš, sprav čiarku." A za tým milión čiarok. Mala som chuť priložiť ceruzku k spoločnej tvorbe a odvtedy sa čoraz častejšie venujem písaniu. (nielen čiarok) Zoznam autorových rubrík:  Ľudské teploMediálna výchovaSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu