reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Nikola Koložová

Nikola Koložová

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Na jednej lavičke som sa raz dočítala: "Ak sa nudíš, sprav čiarku." A za tým milión čiarok. Mala som chuť priložiť ceruzku k spoločnej tvorbe a odvtedy sa čoraz častejšie venujem písaniu. (nielen čiarok) Zoznam autorových rubrík:  Ľudské teploMediálna výchovaSúkromnéNezaradené

reklama

Mediálna výchova

Práca redaktora v lokálnej televízii

Nikola Koložová

Práca redaktora v lokálnej televízii

Ešte sa len učím, ako to vo svete žurnalistiky chodí, ale mnoho skúseností v odbore už nazbierané mám. Celý proces redigovania som si osvojovala za chodu a vôbec neľutujem, že začiatky boli ťažké. Práca v lokálnom médiu je dobrá nielen na vybudovanie si základov profesie, ale aj na uvedomenie si vzťahov v spoločnosti danej lokality. A novinár má tento pulz života mesta či regiónu vo svojich príspevkoch hodnoverne odrážať.

  • 1. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 327x
  • 6
Mediálne popoludnie

Nikola Koložová

Mediálne popoludnie

Mám rada kreatívne úlohy a výnimkou nebolo ani vytvorenie projektu mediálnej výchovy. Dala som sa do práce, načrtla som hlavnú osnovu podľa mojej predstavy a nakoniec vznikol plán s popoludňajším programom pre študentov stredných škôl. Kľúčovou témou stretnutia je mediálna manipulácia.

  • 30. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 532x
  • 2
Životnosť predvolebných reklamných predmetov (glosa)

Nikola Koložová

Životnosť predvolebných reklamných predmetov (glosa)

Nastupujem do autobusu, predo mnou postarší pán v modrej vyšúchanej šiltovke. Môže mať približne osemdesiat, ale športová čiapka s nápadne zvýrazneným číslom 4 ho omladzuje. V podstate je to deň ako každý iný, len som zhodou okolností stretla viac označených ľudí so zakrúžkovanými číslami než obvykle.

  • 26. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 783x
  • 1
Zlý alebo žiadny signál

Nikola Koložová

Zlý alebo žiadny signál

Pamätám si časy, keď sme pre posunutú analógovú anténu museli zmobilizovať celú rodinu, aby sa situácia s nefungujúcimi televíznymi kanálmi napravila. Otec šteloval na streche domu, ja som ho z nádvoria usmerňovala a mama prepínala programy. Predstava, že po zavedení digitálneho systému riešenie technických porúch bude v rukách na slovo vzatých odborníkov, znela lákavo. Situácie po prechode na nový spôsob vysielania ukázali, že nie je všetko zlato, čo sa blyští.

  • 18. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 520x
  • 1
Hudba vs. hovorené slovo v rozhlase

Nikola Koložová

Hudba vs. hovorené slovo v rozhlase

Počas bežných činností doma počúvame rozhlas. Spríjemňuje atmosféru a ponúka nám zvukovú kulisu, pri ktorej sa občas pristihneme, že spievame pieseň spolu s interpretom. Veľa hudby a málo slov, to je princíp väčšiny staníc pri vytváraní programovej štruktúry. Na druhej strane je hovorené slovo - moderované bloky, rozhlasová hra, spravodajstvo a publicistika. Aké je ich miesto v rozhlasovom éteri? Počúvame, čo nám sprostredkúvajú? Alebo máme vo zvyku pri hovorenom slove prelaďovať?

  • 14. mar 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 477x
  • 0
reklama
SkryťZatvoriť reklamu